Het bestuur van KPMG wordt mandaat verleend om namens de minister te beslissen op bezwaarschriften die gericht zijn tegen besluiten die op grond van de regeling zijn genomen, met dien verstande dat de functionaris die het besluit krachtens mandaat heeft genomen waartegen het bezwaar zich richt, wordt uitgesloten van dit mandaat.
Het bestuur van KPMG wordt ter uitvoering van de regeling mandaat verleend om namens de minister in rechte op te treden in beroep bij de rechter, hoger beroep en cassatie.
Het bestuur van KPMG wordt toegestaan van het aan hem verleende mandaat ondermandaat te verlenen aan een of meer onder hem ressorterende functionarissen.
Dit besluit treedt in werking met ingang van de tweede dag na dagtekening van de Staatscourant waarin het wordt geplaatst en werkt terug tot en met 1 augustus 2001.